عمل لیزیک مجدد چشم

لیزیک مجدد چشم

در گذشته حل کردن مشکل ضعیفی چشم چه دوربین باشد و چه نزدیک بین تنها با استفاده از عینک امکان پذیر بود. اما علم چشم پزشکی روز به روز پیشرفت کرد و امروزه عمل هایی تحت عنوان عمل حذف عینک جایگزینی خوبی برای درمان ضعیفی چشم شده است. لیزیک می تواند برای همیشه ضعیفی چشم شما را از بین ببرد اما به شرطی که بار اول جواب بدهد و نتیجه رضایت بخش و مطلوبی به دنبال داشته باشد. در غیر این صورت نیاز به لیزیک مجدد چشم می باشد که ما قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

اگر می خواهید در مورد عمل لیزیک مجدد چشم اطلاعات لازم را به دست بیاورید و بفهمید ایا به این عمل نیاز دارید با ما در این مطلب همراه باشید.

لیزیک مجدد چشم

لیزیک چشم چیست ؟

لیزیک چشم از پر طرفدار ترین عمل های اصلاح عیوب چشم است و علت آن نیز کاملا مشخص است. لیزیک چشم می تواند تمامی مشکلات چشمی اعم از دور بینی و نزدیک بینی را به راحتی حل کنید.در عمل لیزیک چشم از روی قرنیه لایه ای بسیار نازک به ضخامت 160 میکرون برداشته شده که در نهایت منجر به اصلاح شدن عیوب آن می گردد. این تراش قرنیه با توجه به شماره عینک و توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود و باید پیش از آن و پس از آن تحت نظر دکتر باشد. پیش از آن دکتر باید شرایط چشم را برسی کند و تشخیص دهد آیا این روش جوابگو خواهد بود یا نه. پس از عمل نیز چشم پزشک شما باید وضعیت چشم را برسی کند تا در صورت نیاز عمل لیزیک مجدد چشم را تجویز نماید.

آیا عمل لیزیک مجدد چشم امکان پذیر است ؟

بله ! نه تنها امکان پذیر است بلکه در صورت نیاز تجویز نیز می شود. افراد کمی دیده شده اند که پس از لیزیک از مشکلات چشمی خلاص نشده و هنوز از عیوب انکساری برخوردار باشند. اما با این وجود ممکن است بر حسب شرایط چشم از آن دسته افرادی باشی که لیزیک بر روی آن ها به صورت صد در صد جواب ندهد. در این صورت است که بنا به تجویز دکتر اقدام به عمل لیزیک مجدد چشم و می کنید این بار به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست پیدا می کنید.

چه کسانی به عمل لیزیک چشم نیاز دارند ؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که پس از عمل دید شما به چه صورت می باشد. اگر چنین شرایطی را پس از عمل چشم تجربه می کنید باید اقدام به عمل نمایید :

  • دید دور شما تار شده است و نمی توانید به خوبی اطراف را مشاهده کنید.
  • در خواندن متن های با فونت متوسط مشکل دارید و نمی توانید کلمات را تشخیص دهید.
  • اگر در تشخیص خطوط کتاب به مشکل بر خورده اید.
  • اگر احساس می کنید که دید شما مانند سابق ضعیف شده است و عملکرد خود را از دست داده است.
  • اگر پس از عمل تغییری در چشم خود مشاهده نکرده اید

و…

البته که قضاوت در مورد اینکه آیا به عمل لیزیک مجدد چشم نیاز دارید یا نه نیاز به زمان دارد و باید صبر کنید تا تشخیص این مورد به طور دقیق صورت بگیرد.

خوب است بدانید که تحقیقات نشان داده است افرادی که پس از این عمل به لیزیک مجدد نیاز داشته اند چندان زیاد نمی باشد و درصد بسیار پایینی از افراد پس از عمل مجددا به این مشکل دچار می شوند.

برای تشخیص عمل مجدد لیزیک چشم چقدر باید صبر کرد ؟

در درجه اول خوب است بدانید که لیزیک دقیقا یک عمل چشم می باشد و مانند سایر عمل ها دوران نقاهت دارد. یعنی شما باید برای بازگشت کامل بینایی خود و درمان ضعیفی چشم به طور کامل مدتی را صبر نمایید. تاری دید ، ننقص در بینایی ، نوسانات ضعف در چشم و … همه و همه تا حداقل یک ماه پس از جراحی طبیعی می باشد و نمی توانید انتظار داشته باشید از دو روز بعد از جراحی مانند دوران کودکی خود بینایی قوی داشته باشید.

به طور معمول بعد از دو الی سه ماه پس از عمل اول لیزیک چشم اگر شرایط همچنان مطلوب شما نبود برای لیزیک مجدد چشم اقدام شده و شرایط بینایی مورد برسی قرار میگیرد. توجه داشته باشید که بهتر است مشکلات چشم خود را به پزشک خود گزارش دهید و او را در جریان وضعیت آن پس از عمل قرار دهید. چرا که تنها پزشک می داند کدام یک از این مشکلات طبیعی و ناشی از عمل بوده و کدام یک غیر طبیعی می باشد.

لیزیک مجدد چشم

لازم به ذکر است که همیشه عمل لیزیک مجدد چشم بلافاصله پس از عمل اول اتفاق نمی افتد. در بسیاری از مواقع افراد پس از چند سال مجددا اقدام به انجام این عمل چشم می کنند که این موضوع می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در ادامه عواملی که شما را مجبور به عمل مجدد لیزیک می کند را مورد برسی قرار می دهیم.

چرا به عمل لیزیک مجدد چشم نیاز می باشد ؟

عوامل محدود و مشخص شده ای وجود دارد که این درمان را ناقص می گذارد. این عوامل به این شرح می باشد :

1- شما در دسته اقلیت افراد می باشید :

ممکن است از خواندن این جمله تعجب کرده باشید اما باید بدانید که حقیقت دارد. بسیاری از افراد از شرایطی برخوردارند که چشم ها آن ها به درمان پاسخ مثبت صد در صد نمی دهد. این افراد پس از مدتی مجددا دچار ضعیفی در چشم می شوند. البته که این ضعیفی مانند روز های اول نخواهد بود اما ممکن است به قدری در زندگی شما اختلال ایجاد کند که یا به گرفتن دوباره عینک روی بیاورید و یا اقدام به عمل لیزیک مجدد چشم نمایید.

2-عمل لیزیک بار اول به خوبی انجام نشده است :

این برداشتن بافت روی قرنیه است که موجب رفع عیوب انکساری چشم می شود و ضعیفی آن را درمان می کند. می توانید تصور کنید اگر این بافت به خوبی برداشته نشود عمل موفقیت آمیز نخواهد بود و چشم شما پس از مدتی دوباره ضعیف می شود. در حقیقت هیچگاه مشکل ضعیفی چشم به طور کامل برطرف نشده است. در این زمان است که دستور عمل لیزیک مجدد چشم داده می شود.

برای اینکه در زیر مجموعه این دسته از افراد نباشید به شما پیشنهاد می کنیم که از ابتدا برای این عمل به پیش یک چشم پزشک خوب و با تجربه مراجعه کنید.

3-به علت سن دوباره دچار ضعیفی چشم شده اید :

هرچند که لیزیک چشم ، دیدگان شما را مانند روز اول قوی و شفاف می کند اما جلوی افزایش سن را نمی گیرد. به همین علت است که با بالا تر رفتن سن و پیری چشم ها دوباره  ضعیف می شود و اثر لیزیک به مرور از بین می رود. هر چند یکی از درمان های پیری چشم می تواند عمل لیزیک مجدد چشم باشد اما برای آن حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از روش های درمانی جایگزین استفاده نمایید.

لیزیک مجدد چشم

هزینه لیزیک مجدد چشم به چه صورت می باشد ؟

به طور معمول اگر بخواهید از نظر قیمت عمل مقایسه ای بین عمل اول و عمل مجدد داشته باشید باید گفت که میان این دو عمل نباید از نظر هزینه ای تفاوت چندانی وجود داشته باشد. همچنین در برخی از کلینیک های اگر عمل لیزیک مجدد چشم ناشی از ناموفق بودن عمل اول باشد ، هزینه ای دریافت نمی شود. اما این شیوه در همه جا وجود ندارد و شیوه قیمت گذاری برای این عمل بسته به کلینیک متفاوت می باشد.

به همین علت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لیزیک چشم مجدد بهتر است با کلینیک مورد نظر خود تماس بگیرید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه در مورد لیزیک مجدد چشم باید بدانید را توضیح دهیم. اگر می خواهید اطلاعات دقیق و تخصصی به دست بیاورید و به دنبال یک کلینیک حرفه ای در این زمینه می گردید همین حالا از طریق این صفحه با کلینیک چشم پزشکی دکتر جزایری تماس بگیرید و اقدام به گرفتن نوبت نمایید.

هزینه عمل لیزیک مجدد چشم به چه صورت می باشد ؟

شیوه قیمت گذاری برای این عمل بسته به هر کلینیکی متفاوت می باشد . البته زمان مراجعه برای لیزیک مجدد و علت آن نیز تاثیر گذار می باشد.

چه زمانی باید برای لیزیک مجدد چشم اقدام کرد ؟

اگر پس از دو الی سه ماه از عمل اول همچنان در دید خود مشکل داشتید برای لیزیک مجدد اقدام نمایید.

چقدر احتمال دارد به عمل لیزیک چشم مجدد نیاز داشته باشیم ؟

افرادی که به این عمل نیاز دارند معمولا بسیار کم هستند و درصد کمی به لیزیک مجدد نیاز پیدا خواهند کرد.

4.4/5 - (25 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.