پزشک آب مروارید چشم

پیش از نوشتن مطالبی درباره بهترین و برترین پزشک آب مروارید چشم بهتر است اندکی در مورد خودِ آب مروارید چشم مطلب آورده شده و سپس بهب موار پزشک آب مروارید چشم پرداخته شود.

 

آب مروارید چشم

آب مروارید چشم یکی از شایع ترین عیوب چشم و بینایی می باشد و معمولا روزانه عده زیادی از مردم برای رفع و یا تشخیص آن به چشم پزشکان مراجعه می نمایند. به هنگامی که شفافیت عدسی چشم کاهش یافته و یا از بین رفته باشد و دید با یک نوع تاری دید همراه باشد احتمالا فرد به آب مروارید چشم مبتلا شده است. نام دیگر آب مروارید چشم نیز کاتاراکت می باشد که ممکن است پزشک هنگام تشخیص آب مروارید از لفظ کاتاراکت استفاده نماید.

در برخی موارد کاتاراکت (آب مروارید) ممکن است تنها یک چشم از فرد را درگیر کرده و یا هر دو چشم را احاطه نماید. آب مروارید مسئله خطرناک و یا نگران کننده ای نمی باشد ، همچنین افراد می توانند به راحتی با مراجعه به پزشک آب مروارید چشم تشخیص را پیگیری و سپس به درمان اقدام نمایند.

آب مروارید چشم یکی از سه عامل بروز نابینایی می باشد اما این مسئله نباید افراد را دچار ترس و یا نگرانی های بیش از حد نماید چرا که با درمان های موجود می توان آن را کنترل و درمان کرد.

پزشک آب مروارید چشم

علل بروز آب مروارید چشم

  1. بالا رفتن و کهولت سن می تواند باعث بروز آب مروارید در چشم شود ، این اختلال بینایی بیشتر در افراد بالای 45 سال دیده می شود.
  2. در موارد بسیار نادری ممکن است نوزاد به هنگام تولد با آب مروارید متولد شود و کاتاراکت برای وی به صورت مادر زادی بروز پیدا کند.
  3. به دلیل برخورد بیش از حد معمول برخی از اشعه های موجود (اشعه هایی نظیر : گاما که در صفحه های دیجیتال قدیمی وجود داشته است ، نور خورشید و اشعه های موجود در آن و …)
  4. در برخی موارد ممکن است دیابت باعث به وجود آمدن آب مروارید چشم در افراد گردد.
  5. ضربه خوردن به ناحیه مغز و آسیب به نقطه بصری موجود در اعصاب مغز و هم چنین ضربه خوردن مستقیم به خود عدسی چشم و آسیب مستقیم به آن
  6. و ….

 

علائم بروز آب مروارید چشم

  1. بروز کدری و تاری در دید افراد ممکن است نشانه ای از آب مروارید باشد.
  2. ناتوانی دید در شب به دلیل وجود کدری در دید ممکن است آب مروارید باشد.
  3. در اطراف نور ممکن است هاله های متوهمانه (متوهمانه بدان معناست که چیزی دیده و برداشت شود که وجود نداشته باشد. ) نشانه وجود آب مروارید در عدسی باشد.
  4. گاهی ممکن است دو بینی نیز نشانه وجود آب مروارید در چشم باشد.
  5. بالا و پایین رفتن بیش از حد شماره چشم افراد می تواند از علائم وجود آب مروارید چشم باشد.
  6. محو دیدن رنگ های موجود و یا زرد شدن دیگر رنگ ها ممکن است به دلیل وجود آب مروارید باشد.
  7. و …

 

در صورت بروز آب مروارید چشم چه باید کرد ؟

افراد باید به محض فهمیدن وجود کدری در چشم و بینایی ، به پزشک متخصص مراجعه کرده و چشمان خود را تحت نظر وی قرار دهد.در ابتدا پزشک آب مروارید چشم با آزمایش های فراوان ، وجود کاتاراکت در چشم فرد را تشخیص داده (هم چنین نوع آن را) و سپس به درمان آن می پردازد.

 

پزشک آب مروارید چشم

پزشک آب مروارید چشم باید متعهد و کارکشته باشد ، از آن جهت که عمل جراحی برای آب مروارید بسیار حساس و دقیق است افراد باید چشمان خود را به دست پزشکی بسپارند که از تجربه و حرفه وی اطمینان کاملی دارند.

بدیهی است که برای درمان هیچ مسئله ای به اندازه انتخاب یک پزشک خوب حیاتی نمی باشد در نتیجه :

افراد می توانند برای میسر شدن تمام موارد ذکر شده و دریافت وقت از یک پزشک چشم خبره ، خود را تحت نظارت و درمان مطب دکتر جزایری قرار داده و تمام انتظارات خود را از یک چشم پزشک با تجربه در این مطب برآورده سازند. 

راه های ارتباطی با این مطب در دیگر قسمت های سایت موجود است و افراد می توانند با مراجعه به بخش معرفی و تماس سایت از راه های ارتباطی با مطب با خبر شده و خود را از این طریق با مطب لینک دهند.

و یا برای دسترسی سریع تر می توانند از مطالب ذیل بهره‌مند گردند :

تلفن تماس مجموعه دکتر جزایری :
  09908002802
خط ویژه مطب دکتر جزایری :
  02155028078
آدرس مجموعه دکتر جزایری :
خانی آبد نو ، سه راه شریعتی ، تقاطع خیابان مهران و خیابان لطفی ، رو به روی فروشگاه وی وان ، پلاک چهار 4 ، طبقه اول 1 ، مطب چشم پزشکی دکتر جزایری

بدیهی است که در اینجا باید به برخی از ویژگی های یک پزشک خوب بپردازیم تا افراد بتوانند با دیدی باز اقدام به انتخاب پزشک مورد نظر خود نمایند:

  1. تشخیص و مشاهده همه‌جانبه چشم فرد مراجع
  2. با تجربه و حرفه ای در کار خود
  3. هزینه ای پایین و منصف
  4. کیفیت بالا در عین هزینه پایین
  5. متعهد و دارای وجدان کاری
  6. و …

حال به توضیح کامل هر یک از موارد ذکر شده پرداخت خواهد شد تا افراد بتوانند با آگاهی کامل پزشک خود را انتخاب نمایند :

تشخیص و مشاهده همه‌جانبه چشم فرد مراجع 

یک چشم پزشک باید بتواند با بررسی دقیق تمام اجزا تشکیل دهنده چشم ، قسمت دقیق اختلال را تشخیص دهد. بدیهی است که ممکن است در نگاه اول مشکل از نقطه ای باشد اما با بازنگری های موجود و مشاهدات بعدی پی ببرد که مشکل اصلی از جای دیگری می باشد. اگر پزشک توان مشاهده همه‌جانبه را نداشته باشد با نگاه اول ، اختلالی را تشخیص می دهد و اقدام به درمان آن می نماید در صورتی که ممکن است مشکل اصلی از جای دیگر باشد و این مسئله تبعات جبران نا پذیری را در پی داشته باشد.

با تجربه و حرفه ای در کار خود 

درست است که ممکن است برخی افراد با تجربه کم اطلاعات و علم بسیار زیادی داشته باشند اما به دلیل کم بودن این احتمال بهتر است فرد خود را به دست چشم پزشکی بسپارد که از تجربه و علمی کافی برخوردار باشد و نمونه کار ها و رضایت های بسیار زیادی از وی در دسترس باشد.

هزینه ای پایین، مناسب و انصاف در کار 

به طور کل افراد باید به دنبال محیطی برای درمان باشند که با بودجه آنان هم خوانی داشته باشد. مطب دکتر جزایری هزینه ها را به شکلی تعیین کرده است که افراد بتوانند با هر میزان درامد و جایگاه اجتماعی ای آن را پرداخت کرده و تیجه مطلوب را به دست آورند.

کیفیت بالا در عین هزینه پایین 

هرگز نباید کیفیت را فدای هزینه کم و یا مناسب گرداند چرا که ممکن است نتیجه مطلوب برای افراد حاصل نشده در مورد چشم که یکی از حساس ترین اعضا بدن است ممکن است خطرات و تبعات جبران نا پذیری را در پی داشته باشد. تبعات و خطراتی نظیر نا بینایی و مشکلات مربوط به عیوب انکساری چشم.

متعهد و دارای وجدان کاری 

اولین و اصلی ترین ویژگی ای که یک پزشک به خصوص یک چشم پزشک باید آن را دارا باشد تعهد و وجدان کاری می باشد چرا که همانطور که کمی پیش‌تر ذکر شد چشم یکی از حساس ترین و اصلی ترین اعضا بدن است و افراد باید خود را به دست فردی متعهد بسپارند. افرادی که دارای وجدان کاری هستند به هیچ عنوان در کار کم نگذاشته و با تمام جان سعی بر رفع مشکل مراجع خود دارند.

افراد می توانند تمام موارد ذکر شده را در مطب دکتر جزایری تحقق بخشیده و با خیالی آسوده به درمان خود اقدام نمایند.

 

درمان آب مروارید چشم به چه شکل و صورت است ؟

درمان آب مروارید با جراحی حاصل می شود و چشم پزشک با جراحی ای حساس و ظریف افراد را از این نوع تاری و کدری دید می رهاند. در این عمل نیازی به بی هوشی نیست در نتیجه تمام افراد می توانند آن را انجام دهند. این جراحی با استفاده از بی حسی موضعی صورت گرفته و افراد به صورت سرپایی و با سرعت عمل خود را سپری می نمایند که البته تمام این مسائل ذکر شده به خود پزشک جراح نیز مربوط می باشد.

هم چنین این عمل به حدی راحت است که افراد با دوره ی نقاهت و استراحتی طولانی درگیر نبوده و می توانند بلافاصله بعد از عمل به زندگی روزمره خود رسیدگی کنند.

کمی مراقب برای پس از عمل وجود دارد که البته خود چشم پزشک مربوطه آن ها را به افراد گفته و برای آنان تجویز می نماید اما برخی از آن ها عبارت اند از: استفاده به موقع از قطرات و دارو های تجویزی ، فشار نیاوردن به چشم های جراحی شده ، خوابیدن به صورتی که به صورت فرد فشاری وارد نشود ، نرساندن آب به چشم پس از جراحی ، استفاده از عینک آفتابی تا مدت ها (حتی در منزل و حتی به هنگام شب و با وجود نور های کم) و …

امید است که این مقاله آن چه مورد نیاز شما درباره آب مروارید و پزشک آب مروارید چشم بوده است را در اختیارتان قرار داده باشد ، موفق و بر قرار باشید.

آیا هر کدری بینایی آب مروارید است ؟

نمی توان به این صراحت چنین گفت بلکه افراد باید با تحت نظر قرار گرفتن توسط پزشک مشکل اصلی چشمان خود را بیابند و سپس به درمان اقدام نمایند .

کاتاراکت چیست ؟

یکی از عیوب بینایی است و به همان آب مروارید چشم طلقی می شود . کاتاراکت نام فرانسوی آب مروارید چشم می باشد .

مطب دکتر جزایری می تواند آب مروارید را درمان کند ؟

بله ! با وجود کادر مجربی که در مطب دکتر جزایری مشغول به فعالیت هستند افراد می توانند تمامی عیوب بینایی خود را در آن جا تشخیص و درمان نمایند .

4.6/5 - (144 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.