هزینه عمل آب مروارید

هزینه عمل آب مروارید

یکی از مشکلات رایج چشم که در بزرگسالی یا تحت شرایطی ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید آب مروارید می باشید. این بیماری چشمی مشکلات بسیار زیادی برای هر کسی به وجود می آورد که درمان آن را در سریع ترین زمان ممکن به یک دغدغه تبدیل می کند. درمان آن بیماری تنها با عمل امکان پذیر است و به همراه خود زمزمه هزینه عمل آب مروارید را نیز به همراه خواهد داشت. ببا ما در این مطلب همراه باشید و ضمن کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد هزینه عمل آب مروارید به لیست دقیق قیمت نیز دسترسی داشته باشید.

چرا عمل آب مروارید باید انجام شود ؟

آب مروارید باعث تیره و کدر شدن عدسی های چشم می شود. تیره و کدر شدن عدسی چشم باعث کم بینی و مشکل دید در هنگام مطالعه و رانندگی و… می شود. اکثرا پیشرفت این بیماری در افراد بالای 65 سال اتفاق می افتد و هزینه عمل آب مروارید را بر روی دوش هر کسی می گذارد.

آب مروارید باعث تاری و عدم وضوح دید می شود. اما ممکن است گاهی اوقات کدر شدن در نواحی عدسی چشم نباشد به همین دلیل تاثیر بسزایی در تاری دید ندارد. آب مروارید به آرامی پیشرفت می کند و درد در چشم ایجاد نمی کند. اما اگر این بیماری چشمی درمان نشود ممکن است به مرور زمان وسعت بیشتری پیدا کند و برای بینایی فرد مشکل ایجاد کند. به همین دلیل است که با وجود علائم آب مروارید باید به سرعت به چشم پزشک متخصص آب مروارید مراجعه کنید. و راه درمان را در پیش بگیرید تا این بیماری چشمی پیشرفت نکند.

 

هزینه عمل آب مروارید

آب مروارید راه های درمان بسیاری دارد. بنابر تشخیص پزشک می توان آب مروارید را درمان نمود. گاهی اوقات این بیماری چشمی با دارو و قطره های چشمی قابل درمان است اما گاهی اوقات پیشرفت بسیاری کرده است و بهتر است با عمل جراحی درمان شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه عمل آب مروارید بپردازیم و عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب مروارید را بررسی کنیم.

پیش از هر کار بهترین درمان پیشگیری است به همین دلیل افراد باید هر مدت زمان مشخص یک بار برای چکاب به چشم پزشک مراجعه کنند. و اگر علائمی داشتند حتما پیگیری کنند. هزینه عمل آب مروارید بستگی به پیشرفت آب مروارید نیز دارد و به همین دلیل بهتر است هرچه سریعتر از پیشرفت آب مروارید جلوگیری شود.

هزینه عمل آب مروارید به چه صورت می باشد ؟

هزینه های عمل و جراحی آب مروارید چشم در سه مرحله محاسبه و از شما دریافت می شود. معیار های تعیین این هزینه ها در ادامه به طور کامل توضیح خواهد داده شد پس در این قسمت برای کسب اطلاعات در مورد این مراحل با ما همراه باشید.

  • ویزیت : چشم پزشک است که به طور دقیق تشخیص می دهد آیا به عمل جراحی آب مروارید نیاز خواهید داشت یا خیر ! نصف این تشخیص در طول جلسه ویزیت مشخص می شود.
  • آزمایشات و معاینات : برای تشخیص دقیق تر ممکن است چشم پزشک تشخیص دهد که به انجام برخی آزمایشات دقیق تر نیاز می باشد. ای آزمایشات پیش از عمل در هزینه عمل آب مروارید تاثیر خواهد گذاشت.
  • هزینه عمل جراحی : در نهایت نوبت به خود عمل می رسد که بسته به نوع و شیوه انجام دادن آن از روش های مختلف با هزینه های مختلف برخوردار خواهد بود.
  • معاینات پس از عمل : برای اطمینان از روند بهبودی چشم باید ویزیت هایی مجدد پس از عمل انجام گردد که هزینه آن ها باید مد نظر شما باشد.

به طور کلی عمده هزینه مربوط به عمل آب مروارید چشم مربوط به این 4 مرحله می باشد که از فاکتور های زیادی تاثیر میگیرد.

 

عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب مروارید

هزینه عمل آب مروارید چشم بستگی به عوامل مختلفی دارد. عمل آب مروارید چشم عوارض زیادی ندارد و در اکثر مواقع تاثیر خوبی بر جای می گذارد. بنابراین بهتر است برای درمان آب مروارید اگر راه دیگری ندارید این عمل را انجام دهید. هزینه جراحی آب مروارید به فاکتور های مختلفی نیز بستگی دارد که در ادامه به این عامل ها می پردازیم. البته با مشورت و تجویز پزشک نیز ای ن عوامل ممکن است یکسان نباشد. اما در کل این عمل بدون عوارض و ساده می باشد. و نیاز به هزینه های سنگین بعد از عمل ندارد.

شدت بیماری آب مروارید

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی هزینه جراحی آب مروارید تاثیر می گذارد شدت بیماری می باشد. شدت پیشرفت آب مروارید بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر گذار است. شدت و نوع زیاد یا کم این بیماری به جلوگیری به موقع و مراقب بستگی دارد. به همین دلیل اگر هر چه زودتر درمان را شروع کنید شدت آب مروارید چشم نیز کمتر است بنابراین هزینه عمل آب مروارید نیز کمتر می شود. اینکه شدت بیماری شما چقدر می باشد و چه هزینه ای به خود اختصاص می دهد بسته به تشخیص پزشک شما می باشد.

روش جراحی

گاهی اوقات شدت و پیشرفت آب مروارید تا حدی است که پزشک باید از لیزر های مصنوعی برای عمل جراحی آب مروارید و درمان آن استفاده کند اما روش انجام دادن این لیزر بسته به شرایط و وضعیت چشم می تواند متفاوت باشد. استفاده از لیزر نیاز به تجهیزات مخصوص خود دارد و در این صورت است که نیاز به هزینه بیشتری می باشد. و هزینه عمل آب مروارید چشم معمولی با هزینه جراحی آب مروارید با استفاده از لیزر متفاوت است و بدیهی است که استفاده لیزر تنها در شرایط بسیار حاد تجویز می گردد.

 

هزینه های پیش از عمل آب مروارید

یکی دیگر از عامل های تاثیر گذار بر روی هزینه عمل آب مروارید چشم هزینه های جانبی پیش از عمل می باشد. گاهی اوقات نیاز به آزمایشات و تست های اضافه علاوه بر عمل جراحی می باشد. این تست ها شامل تست های انکساری و تست های ساده می باشند که هر کدام هزینه مجزا دارند. برخی افراد از داروهای خاصی استفاده می کنند یا عارضه های خاص دیگری دارند که قبل از عمل آب مروارید باید این عارضه ها نیز چک شود.

هزینه عمل آب مروارید

هزینه آزمایشات و معاینات مربوط به عمل

برای انجام هر عمل ابتدا لازم است که فرد یک سری از معاینات و آزمایشات جهت برسی شرایط چشم انجام دهد. انجام این آزمایشات است که درمان شما را قطعی و تضمینی می کند. این آزمایشات ممکن است بسته به شرایط و وضعیت چشم تعدد پیدا کند و در این صورت است که هزینه عمل آب مروارید را افزایش می دهد. در نظر داشته باشید که این عمل ها تا قسمتی ضروری می باشند و بخشی از درمان محسوب می گردند.

چشم پزشک

یکی از مهم ترین عامل های تاثیر گذار بر روی هزینه عمل آب مروارید چشم پزشک یا همان جراح می باشد. تشخیص و تجویز پزشک بسیار مهم است و همچنین تشخیص پزشک بر نوع عمل به همین دلیل یکی از تاثیر گذارترین عامل ها بر روی هزینه عمل آب مروارید چشم پزشک است.

تجربه و تحصیلات چشم پزشک و همچنین دستگاه های مورد استفاده در عمل جراحی بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر می گذارد. بنابراین برای مراجعه به چشم پزشک برای شروع درمان آب مروارید بهتر است ابتدا تحقیقات به عمل آورید و بعد از تجربیات افراد مبتلا به آب مرارید چشم استفاده نمایید.زیرا تجربیات افراد کمک بسیاری برای انتخاب چشم پزشک می کند. برای درمان آب مروارید و انجام عمل آب مروارید بهتر است به بهترین چشم پزشک تهران مراجعه نمایید.

نوع عمل جراحی آب مروارید

نوع عمل جراحی آب مروارید بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر بسزایی دارد. زیرا بسیار اهمیت دارد. و نوع عمل جراحی نیز بستگی به پیشرفت و شدت آب مروارید و همچنین تشخیص و تجویز چشم پزشک جراح دارد. و ممکن از قبل از عمل پزشک از شما بخواهد آزمایشات خون و ادرار را انجام دهید.

جراحی عمل آب مروارید در دو نوع و دو روش با توجه به پیشرفت بیماری صورت می گیرد.

  • نوع اول : در نوع اول معمولا نیازی به بخیه نیست و درد بسیاری هم ندارد. برشی کوچک در قرنیه ایجاد می شود و پروبی در آن جایگذاری می شود. این روش یا نوع عمل آب مروارید برای زمانی می باشد که آب مروارید پیشرفته نباشد و هزینه عمل آب مروارید کمتر است.
  • نوع دوم : در این روش یا نوع عمل جراحی آب مروارید بیشتر یا کل عدسی چشم را گرفته است. و برش بزرگتری در قسمت قرنیه چشم ایجاد می شود. در این روش عمل ممکن است جراح تشخیص به تخلیه عدسی چشم بدهد و عدسی مصنوعی درون چشم قرار بدهد. در این نوع عمل هزینه عمل آب مروارید بسته به نوع عدسی متفاوت می باشد.

همچنین هزینه عمل آب مروارید چشم بستگی به نوع جراحی با دستگاه نیز دارد گاهی برای درمان پزشک تشخیص به استفاده از لیزر می دهد و یا نیاز به مواردی دارد که در چشم جایگذاری کند و با توجه به نوع وسایل عمل جراحی هزینه عمل جراحی نیز متفاوت است.

 

نوع بیمارستان و مکان عمل جراحی آب مروارید

یکی دیگر از عامل هایی که بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر می گذارد  مکانی است که عمل آب مروارید در آن انجام می گیرد. هر کلینیک یا بیمارستان و درمانگاه شخصی یا دولتی تعرفه خاص خودش را دارد که بهتر است پیش از انجام عمل جراحی آب مروارید با توجه به بودجه و نوع بیمارستان اطلاعاتی در مورد مراکز درمانی که چشم پزشک یا جراح در آن عمل جراحی آب مروارید را انجام می دهند جمع آوری شود. زیرا قیمت و تعرفه بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و عمومی با یکدیگر متفاوت است.

علاوه بر هزینه های مربوط به خود عمل هزینه های مربوط به آزمایشات و ویزیت را نیز در نظر داشته باشید چرا که غیر مستقیم و گاها به صورت غیر مستقیم در هزینه عمل جراحی آب مروارید تاثیر گذار خواهند بود.

هزینه های بعد از عمل آب مروارید

عمل آب مروارید از آن دسته از عمل ها می باشد که عوارض زیادی ندارد و عمل سختی نیست. اما به دلیل حساسیت بالای چشم انسان بعد از هر عملی آزرده می شود و نیاز به مراقب و نگهداری دارد. همچنین هزینه های جانبی بعد از عمل مثل تهیه دارو و پانسمان نیز بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر می گذارد. همچنین بهتر است بعد از عمل نیز زیر نظر چشم پزشک قرار بگیرید و قطره های چشمی را سر وقت و به صورت مرتب استفاده نمایید تا به طور کلی و به سرعت بهبود پیدا کنید.

هزینه عمل آب مروارید

چه موقع به جراحی آب مروارید نیاز خواهیم داشت ؟

علائم شایع آب مروارید عبارتند از :

  • حساسیت بالا به نور
  • زرد شدن یا محو شدن رنگها
  • کاهش دید در شب
  • افزایش نمره عینک
  • تار شدن دید
  • احتیاج به نور بیشتر برای انجام کار ها
  • دو بینی در یک چشم

موارد بالا علائم شایع آب مروارید است که برای درمان آب مروارید بهتر است این موارد را جدی بگیریم. زیرا در صورت جدی نگرفتن آب مروارید و مراجعه نکردن به پزشک این بیماری پیشرفت می کند و در انتها منجر به عمل آب مروارید می شود. هزینه عمل آب مروارید به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل مقدار پیشرفت آب مروارید می باشد که بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر دارد.

نتیجه گیری هزینه عمل آب مروارید چشم

بنابراین هزینه عمل آب مروارید به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به شدت و نوع بیماری و چشم پزشک اشاره نمود. همچنین برخی افراد درمان آب مروارید را جدی نمی گیرند و مشکلات بسیاری برای بینایی آن ها رخ می دهد که به هیچ وجه مطلوب نیست. به همین علت بهتر است هرچه سریعتر از این بیماری چشمی پیشگیری کرد زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

درمان آب مروارید چشم می تواند هم با دارو و هم با عمل جراحی صورت بگیرد که نوع درمان بستگی به شدت بیماری و نوع تجویز چشم پزشک دارد. همچنین هزینه عمل آب مروارید را می توان تحت بیمه نیز پرداخت نمود. و اگر فرد بیمه باشد هزینه کمتری را برای هزینه عمل آب مروارید پرداخت می کند.

به طور کلی هزینه عمل آب مروارید به عاملی مثل نوع لنز داخل چشم (IOL) بستگی دارد که به جای عدسی چشم جایگزین می شود. و عاملی مثل نوع عمل جراحی و نوع درمان و همچنین فن آوری به کار رفته در عمل عمل جراحی آب مروارید تاثیر دارد.

پزشک و نوع بیمارستان که درمان در آن صورت می گیرد نیز بسیار در هزینه عمل آب مروارید مهم است. برای انجام عمل آب مروارید بهتر است به یک پزشک بسیار با تجربه و متخصص مراجعه کنید. دکتر جزایری فوق تخصص چشم و بیماری ها چشم مثل آب مروارید تجربه بسیاری در درمان و عمل چشم دارد که می توان با مراجعه به دکتر جزایری آب مروارید را درمان کرد.

اما به علاوه موارد بالا مراقبت خود فرد نیز بسیار تاثیر گذار و قابل اهمیت است.

 

 

چه عوالی بر روی هزینه عمل آب مروارید چشم تاثیر دارند؟

عوامل متعددی بر روی هزینه عمل آب مروارید تاثیر دارد. یکی مهم ترین آن ها شدت آب مروارید و چشم پزشک و همچنین نوع عمل جراحی می باشد که بر روی هزینه عمل آب مروارید موثر است.

آیا هزینه عمل آب مروارید به شدت و نوع بیماری وابسته است؟

بله زیرا شدت آب مروارید تعیین کننده نوع عمل و نوع فناوری به کار برده شده است همچنین هرچه شدت آب مروارید بیشتر باشد زمان بیشتری برای درمان آن نیاز است.

آیا انجام عمل آب مروارید اجباری است؟

در این موارد باید گفت که بستگی به تشخیص و تجویز چشم پزشک یا جراح آب مروارید چشم دارد. زیرا گاهی اوقات آب مروارید باعث ایجاد اختلال در دید می شود و پیشرفت آن سبب ایجاد مشکلات در بینایی می شود در این صورت باید برای بهبود عمل جراحی صورت بگیرد.

4.4/5 - (146 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.