هزینه عمل آب سیاه چشم

هزینه عمل آب سیاه چشم

آب سیاه چشم یا گلوکوم یک بیماری چشمی است که ناشی از فشار زیاد مایع درن چشم است که بر روی عصب بینایی تاثیر گذار است. و پیشرفت این بیماری باعث از دست دادن دید و در انتها نابینایی می شود. زیرا عصب چشم عامل انتقال دهنده پیام به مغز است و فشار بر روی عصب بینایی باعث ضعیف شدن و از بین رفتن آن می شود و این امر موجب نابینایی می گردد.

بنابراین بهتر است هر مدت زمان کوتاه به چشم پزشک مراجعه کنید. به دلیل که گلوکوم با زاویه باز علائم خاصی ندارد و بدون آن که متوجه شوید در چشم شما پیشرفت می کند. اما گلوکوم با زاویه بسته علائمی دارد که با مواجه شدن با این علائم بهتر است هر چه سریعتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

این سوال پیش می آید که آیا آب سیاه چشم در مان دارد؟ بهتر است اینگونه پاسخ داد که با مراجعه به چشم پزشک بعد از تشخیص ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه چشم پزشک با توجه به شدت بیماری تجویز می کند که آیا آب سیاه چشم با دارو درمان می شود یا بهتر است فرد مبتلا به گلوکوم عمل شود. البته به تشخیص پزشک برخی افراد نیز بعد از مصرف دارو و بهبود نیافتن باید عمل شوند. و سوال بعدی که پیش می آید هزینه عمل آب سیاه چشم چقدر است؟

هزینه عمل آب سیاه چشم به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم. اما برای فهمیدن قطعی هزینه عمل آب سیاه چشم بهتر است به یک چشم پزشک متخصص و حرفه ای در این زمینه مراجعه کرد. زیرا چشم پزشکی که برای درمان آب سیاه چشم تحت درمان آن قرار می گیرید باید با تجربه و بسیار حرفه ای باشد این گونه بهتر می تواند گلوکوم را درمان کند.

و یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم پزشک است. در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم می پردازیم.

هزینه عمل آب سیاه چشم

عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم

هزینه عمل آب سیاه چشم به عوامل زیادی بستگی دارد و هر کدام از این عامل ها در درمان گلوکوم یا آب سیاه چشم بسیار اهمیت دارند. بنابراین برای درمان آب سیاه چشم باید اولین گام را برداشت که اولین گام برای درمان آب سیاه چشم مراجعه به چشم پزشک است. بعد از طی کردن این مرحله و تشخیص چشم پزشک به عمل کردن چشم برای درمان آب سیاه چشم و آغاز درمان هزینه عمل آب سیاه چشم با توجه به مراحل درمان مشخص می گردد. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم می پردازیم.

شدت بیماری آب سیاه چشم

یکی از عامل های تاثیر گذار و مهم ترین عامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم شدت بیماری گلوکوم یا آب سیاه چشم است. این مورد که بیماری تا چه حد و اندازه ای پیشرفت کرده است بر نوع عمل و استفاده از دارو ها و تجویز پزشک موثر است و همه ی این ها تاثیر مستقیم بر هزینه عمل آب سیاه چشم دارد. و هرچه شدت بیماری بیشتر باشد به اصلاح و درمان گسترده تری نیاز دارد بنابراین هزینه عمل آب سیاه چشم نیز بیشتر می شود.

شدت بیماری آب سیاه چشم به جلوگیری و پیشگیری سریع آن بستگی دارد زیرا برخی از انواع آب سیاه چشم به سرعت پیشرفت می کنند و تمام عنبیه چشم را فرا می گیرند در این صورت درمان هم برای فرد مبتلا به گلوکوم دشوار می شود و هم هزینه عمل آب سیاه چشم بیشتر می شود. بنابراین بهترین درمان پیشگیری و درمان هرچه سریعتر است.

چشم پزشک

یک عامل تاثیر گذار دیگر بر هزینه عمل آب سیاه چشم چشم پزشکی است که زیر نظرش تحت درمان آب سیاه چشم قرار می گیرید و عمل آب سیاه چشم را انجام می دهد. چشم پزشک با توجه به تخصص و تجربه و تحصیلاتش و همچنین دستگاه های مورد استفاده اش در هنگام عمل هزینه را تعیین می کند. به همین دلیل است که پیش شروع انجام درمان تحقیقات در مورد چشم پزشکی که می خواهید تحت درمانش قرار بگیرید را انجام دهید. همچنین بهتر است از تجربه افرادی که این عمل را انجام دادند در این موضوع کمک بگیرید.

برای انجام عمل و اطلاع از هزینه عمل آب سیاه چشم بهتر است به بهترین چشم پزشک تهران مراجعه کنید. پزشکی که تجربه و تخصص بسیاری در زمینه عمل آب سیاه چشم داشته باشد و بسیار در این زمینه حرفه ای باشد.

همچنین با مراجعه به بهترین پزشک خیالتان از درمان راحت است. اما بهتر است این را هم در نظر بگیرید که به علاوه پزشک خود شخص مبتلا به بیماری نیز باید تمامی دستورات چشم پزشک را رعایت کند و برای بهبود یافتن خود تلاش کند. در غیر این صورت کار چشم پزشک به تنهایی بسیار دشوار می شود.

هزینه عمل آب سیاه چشم

نوع آب سیاه چشم

آب سیاه چشم انواع زیادی دارد که برای عمل و درمان آب سیاه چشم باید نوع آب سیاه چشم تشخیص داده شود. زیرا در هزینه عمل آب سیاه چشم تاثیر بسزایی دارد.

  • آب سیاه زاویه باز : نوع آب سیاه چشم بر هزینه عمل آب سیاه چشم تاثیر دارد که یکی از انواع آب سیاه چشم آب سیاه زاویه باز است که شایع ترین نوع آب سیاه چشم است. این نوع آب سیاه به دلیل آسیب دیدن فیلتر موجود در کانال های تخلیه چشم ایجاد می شود. و علائم این بیماری بسیار آهسته پیدا می شود.
  • آب سیاه زاویه بسته : این نوع آب سیاه چشم به دلیل بسته شدن سریع کانال های تخلیه مایع چشم صورت می گیرد. و علائم این نوع آب سیاه چشم سردرد و چشم درد و همچنین حالت تهوع می باشد. که با داشتن این علائم بهتر است سریع به چشم پزشک مراجعه نمایید. و هر چه سریعتر شروع به درمان کنید هزینه عمل آب سیاه چشم کمتر می باشد.
  • آب سیاه مادرزادی : این نوع آب سیاه در زمان رشد جنین به وجود می آید. که به دلیل رشد ناقص کانال های تخلیه مایع به وجود می آید.
  • آب سیاه التهابی : این نوع آب سیاه به دلیل التهابات چشمی به وجود می آید که هزینه عمل آب سیاه چشم بسته این هر نوع متفاوت است.
  • آب سیاه با فشار کم : در این نوع آب سیاه فشار کمی وجو دارد اما با همین فشار کم به عصب بینایی آسیب وارد می شود که بهتر است هر چه سریع تر تحت درمان قرار بگیرد.
  • آب سیاه نئوواسکولار : این نوع آب سیاه چشم به دلیل دیابت کنترل نشده یا عوامل و بیماری های عروقی رخ می دهد. که بهتر است در ابتدا عامل این بیماری نیز درمان شود. به همین دلیل است که هزینه عمل آب سیاه چشم با توجه به نوع آب سیاه چشم متفاوت است.

انواع جراحی برای درمان گلوکوم

برای درمان آب سیاه بر طبق تشخیص پزشک بر عمل انواع جراحی وجود دارد که می توان با انجام دادن آنها توسط چشم پزشک آب سیاه چشم را درمان نمود. همین طور هزینه عمل آب سیاه چشم بستگی به نوع عمل دارد و اینکه چه عملی بر روی چشم با چه تجهیزاتی انجام شود تعیین کننده هزینه عمل آب سیاه چشم می باشد.

  • جراحی فیلترینگ : در این روش از لیزر استفاده نمی شود و با برشی که در سفیدی چشم صورت می گیرد و با برش های ایجاد شده در ترابکولوتومی فشار بر روی چشم کمتر می شود. هزینه عمل آب سیاه چشم در این روش متفاوت است.
  • قرار دادن لوله های تخلیه : در این روش متخصص در چشم لوله هایی برای تخلیه مایع آبی اضافه قرار می دهد تا این مایع از چشم خارج گردد و فشار چشم کم تر شود. هزینه عمل آب سیاه چشم در این عمل با توجه به گذاشتن لوله در چشم با سایر عمل ها متفاوت است.
  • ترابکولوتراسپی : این عمل با لیز انجام می شود و به نوعی لیزر درمانی می باشد. این نوع عمل بشتر برای درمان گلوکوم با زاویه باز می باشد در این عمل کانال های از چشم که مسدود شده است را تخلیه می کند. همچنین هزینه عمل آب سیاه چشم در این نوع عمل با توجه به استفاده از لیزر متفاوت است.
  • لیزر ایریدوتومی محیطی : این روش عمل آب سیاه چشم بیشتر برای گلوکوم با زاویه بسته کاربرد دارد و برای این نوع گلوکوم بسیار مناسب است. در این نوع عمل با برش دادن قسمتی از عنبیه چشم مایع آبی رنگ از چشم خارج می گردد که باعث کم شدن فشار بر روی چشم می شود.

هزینه عمل آب سیاه چشم

مکان درمان

یکی از عوامل دیگر که بر روی هزینه عمل آب سیاه چشم تاثیر می گذارد مکان جغرافیایی درمان است. اینکه در چه مکانی و در چه شهر و در کدام کلینیک و همچنین بیمارستان عمل صورت می گیرد تاثیر بسزایی در هزینه عمل آب سیاه چشم دارد.

هزینه عمل آب سیاه چشم با توجه به اینکه در بیمارستان یا مرکز درمانی خصوصی یا عمومی انجام پذیرد تفاوت دارد. در کلان شهر ها و مراکز درمانی هزینه عمل آب سیاه چشم با شهر های کوچک و مراکز درمانی کوچک متفاوت است. به همین دلیل است که مکان جغرافیایی و نوع مرکز درمانی بر روی هزینه عمل آب سیاه چشم تاثیر گذار است.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم چیست؟

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر هزینه عمل آب سیاه چشم شدت بیماری است. و همچنین مواردی مثل پزشک و نوع آب سیاه چشم و نوع عمل نیز موثر است. و بهتر است برای اطلاع از هزینه عمل آب سیاه چشم به یک متخصص مراجعه کنید

بهترین پزشک در زمینه عمل آب سیاه چشم چه پزشکی است؟

بهترین پزشک در معالجه آب سیاه چشم پزشکی است که تشخیص درست بدهد و بهترین راه حل برای درمان آب سیاه چشم را ارائه دهد. زیرا روش درمان برای این بیماری بسیار اهمیت دارد

چرا در اسرع وقت باید آب سیاه چشم درمان شود؟

به این دلیل که این بیماری به سرعت پیشرفت می کند و منجر به نابینایی افراد می شود به همین دلیل بهتر است هرچه سریعتر از پیشرفت این بیماری و فشار بر روی چشم ها جلوگیری شود.

4.6/5 - (131 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.