هزینه جراحی شالازیون

هزینه جراحی شالازیون

شالازیون یا (chalazion) یک توده یا کیست کم رشد کوچک در پلک است. شالازیون یا برآمدگی چشم در بالا یا زیر چشم ایجاد می شود و این توده معمولا دردناک نیست. وقتی غده میوبی در پلک چشم مسدود یا ملتهب می شود ممکن است شالازیون ایجاد شود. غدد میوبی تولید کننده چربی در چشم هستند. که این چربی ها باعث روان شدن چشم می شوند.

گاهی اوقات می توان با کمپرس سرد یا گرم شالازیون را تخلیه و درمان کرد اما اگر اینگونه شالازیون از بین نرود حتما باید به چشم پزشک مراجعه نمود.در نظر داشته باشید که یکی از راه های درمان شالازیون یا گل مژه جراحی شالازیون می باشد. که بستگی به تشخیص چشم پزشک دارد. اگر راه دیگری برای درمان نباشد پزشک جراحی را پیشنهاد می دهد. در ابتدا برای روان کردن غده میوبی می توان از کیسه آب گرم و ماساژ استفاده کرد.

اگر راه این غده باز نشود می توان به پزشک مراجعه کرد و بنابر تشخیص پزشک در ابتدا قطره و پماد تجویز می شود. اما در صورت وجود شدت بیماری و بزرگ بودن غده این روش ها برای تخلیه شالازیون پاسخ گو نمی باشد و بهتر است با روش جراحی این غده تخلیه شود. اما در این مقاله می خواهیم به بررسی هزینه جراحی شالازیون بپردازیم.

هزینه جراحی شالازیون به عوامل متعددی بستگی دارد. در ابتدا همه چیز به معایینه و تشخیص چشم پزشک وابسته است. و در مرحله بعد به نوع عمل جراحی که در ادامه به آن می پردازیم.

هزینه جراحی شالازیون

عوامل تاثیر گذار بر هزینه جراحی شالازیون

  • سایز توده ایجاد شده : یکی از عوامل بسیار مهم بر هزینه جراحی شالازیون اندازه یا سایز توده ایجاد شده در پشت پلک یا زیر چشم می باشد هرچه توده بزرگ تر باشد طبیعتا هزینه عمل نیز بیشتر می باشد.
  • میزان درگیری بافت چشم : یکی دیگر از عوامل مهم در هزینه جراحی شالازیون میزان درگیری بافت چشم است. هرجه میزان درگیری بافت چشم بیشتر باشد باید برش بزرگ تری را در بالای پلک ایجاد کرد و مدت زمان عمل و همچنین مقدار مصرف بی حسی نیز بیشتر می شود بنابراین هزینه عمل شالازیون نیز بیشتر می شود.
  • انجام کار های پیش از عمل جراحی : مواردی که باید پیش از جراحی شالازیئن یا گل مژه انجام داد بسیار بر هزینه جراحی شالازیون تاثیر گذار است. بنابراین باید به این مورد نیز توجه داشت. مواردی مثل انجام آزمایشات استفاده از دارو هایی که پزشک تجویز می کند و مصرف آنتی بیوتیک ها این موارد و تهیه برخی از وسایل و پماد ها در هزینه جراحی شالازیون موثر است.
  • پزشک یا جراح : یکی دیگر از عامل های تاثیر گذار بر هزینه جراحی شالازیون پزشک یا جراح متخصص می باشد. هرچه سابقه و تجربه پزشک جراح بیشتر باشد هزینه جراحی شالازیون نیز بیشتر است. بنابراین بهتر است پیش از انجام عمل شالازیون در مورد متخصص چشم پزشک یا جراح تحقیقاتی انجام دهید. زیرا چشم پزشک بسیار مهم است و تشخیص درست و به جای آن باعث درمان سریعتر و بهتر می شود. بنابراین برای درمان شالازیون چشم بهتر است به بهترین چشم پزشک تهران مراجعه کنید. چشم پزشکی که تجربه زیادی داشته باشد و بسیار متخصص و حرفه ای در انجام عمل شالازیون باشد.

هزینه جراحی شالازیون

  • مقدار بی حسی یا نوع عمل جراحی شالازیون : یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه جراحی شالازیون مقدار بی حسی استفاده شده می باشد. اگر شالازیون بزرگ باشد عمل طولانی تر می شود و باید بی حسی بیشتری استفاده نمود بنابراین هزینه جراحی شالازیون بیشتر می شود. همچنین در سنین کمتر نیاز به بخیه نیست و می توان با یک برش کوچک که بازم هم به اندازه شالازیون یا گل مژه بستگی دارد. غده را تخلیه نمود در این نوع عمل که نیازی به بخیه نیست و برش کوچکی ایجاد می شود هزینه جراحی شالازیون بسیار کمتر می باشد به نسبت ایجاد برش بزرگ تر و خوردن بخیه در بالای پلک چشم به همین دلیل چشم پزشک نقش مهمی دارد و او تشخیص می دهد که عمل چگونه انجام شود.
  • مکان انجام جراحی : مکانی که جراحی در آن انجام می شود تاثیر بسیار زیادی بر هزینه جراحی شالازیون یا گل مژه دارد. زیرا کلینیک های شخصی هزینه بیشتری نسبت به درمانگاه های عمومی برای جراحی شالازیون دریافت می کنند. به همین دلیل بهتر است پیش از انجام جراحی شالازیون یا گل مژه از پزشک یا جراح خود در این بابت سوال کنید. همچنین انجام جراحی شالازیون در مطب شخصی پزشک نیز تاثیر زیادی بر هزینه جراحی شالازیون دارد. زیرا در آن جا قیمت بی حسی و وسایل عمل جراحی نیز متفاوت است.
  • انجام کار های بعد از عمل جراحی : بسیاری از مراقبت ها و تهیه دارو و همچنین تحت مراقب چشم پزشک تا زمان بهبود بر روی هزینه جراحی شالازیون یا گل مژه تاثیر بسزایی دارد. بعد از جراحی باید بسیار مراقب بود زیرا ممکن است عوارض بعد از عمل رخ دهد و یا چشم عفونت کند به همین دلیل بهتر است سرموقع از آنتی بیوتیک ها و دارو ها استفاده نمود.

هزینه جراحی شالازیون

نتیجه گیری هزینه جراحی شالازیون

در جمع بندی موارد بالا می توان گفت که شالازیون در صورت انسداد غدد میوبی به وجود می آید. که بلافاصله بعد از به وجود آمدن بهتر است به سرعت به سراغ درمان آن بروید. در ابتدا شالازیون می تواند با کیسه آب گرم و ماساژ درمان شود. و اگر درمان نشد هرچه سریعتر به متخصص چشم مراجعه کنید و پیش از آن در مورد متخصص تحقیق کنید زیرا چشم پزشک تاثیر بسزایی بر درمان وهزینه جراحی شالازیون دارد.

در ابتدا ممکن است چشم پزشک متخصص دارو تجویز کند که این دارو ها می تواند پماد و آنتی بیوتیک باشد که در صورت عدم بهبود و بزرگ بودن غده شالازیون متخصص تصمیم به جراحی و تخلیه شالازیون یا گل مژه می گیرد. بدین ترتیب هزینه جراحی شالازیون نیز به شدت وجود شالازیون یا گل مژه بستگی دارد. اما بهترین راه درمان شالازیون مراجعه به بهترین چشم پزشک و متخصص درمان شالازیون می باشد.

دکتر جزایری با تجربه بسیار زیاد در زمینه درمان بیماری های چشمی به خصوص شالازیون و متخصص جراحی شالازیون و گل مژه بهترین دکتر درمان شالازیون می باشد. و برای درمان و اطلاع از هزینه جراحی شالازیون و یا تجویز دارو و مشاوره می توانید با رزرو نوبت مراجعه نمایید و با خیال راحت بیماری های چشمی خود را درمان کنید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که یکی از عوامل موثر در بهبود یافتن شالازیون و بیماری های چشمی دیگر مراقب خود بیمار نیز می باشد. و اگر استفاده مرتب و مراقبت بیمار باشد به علاوه مراجعه به یک پزشک متخصص می توان گفت بیماری درمان می شود.

 

 

4.6/5 - (114 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.