عمل پی ار کی چشم

عمل پی ار کی چشم چیست؟

عمل PRK چشم یک جراحی چشمی می باشد که برای درمان نزدیک بینی و دور بینی و استیگماتیسم انجام می گیرد. عمل پی ار کی چشم اولین عمل جراحی برای درمان ضعف بینایی بوده است. عمل پی آر کی چشم پیش از انجام عمل لیزیک متداول بوده است و در حال حاضر عمل لیزیک برای درمان دوربینی و نزدیک بینی چشم محبوب و پر طرفدار است. اگرچه عمل PRK چشم دوره مراقبت پس از عمل جراحی و دوره نقاهت بیشتری دارد. اما این عمل جراحی هنوز هم قابل انجام و متداول است و مزایایی نسبت به عمل لیزیک چشم دارد.

عمل پی ار کی چشم (PRK) مخفف ( کراتکتومی فوتورفراکتیک ) می باشد. این عمل جراحی همانند عمل لیزیک چشم توسط نور لیزر انجام می گیرد و این نور به شبکیه چشم می رسد. و روی شبکیه چشم متمرکز می شود. عمل جراحی پی ار کی چشم یک عمل کاملا درمانی می باشد که فرد برای درمان و انجام عمل prk باید در ابتدا مورد معاینه قرار بگیرد.

با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت عمل پی آرکی چشم مزیت های بسیار این عمل موجب متداول بودن این جراحی در حال حاضر شده است. بنابراین برای بررسی مزایای عمل PRK چشم در این مقاله همراه باشید.

عمل پی ار کی چشم

مزایا عمل پی ار کی چشم

در ادامه می خواهیم به مزایای عمل پی ار کی چشم بپردازیم و این ویژگی ها را مورد بررسی قرار دهیم.

✅بهترین روش برای بیماران دارای قرنیه نازک : افرادی که دچار ضعف چشم می باشند. نزدکی بینی و دوربینی و استیگماتیسم و به دنبال راه درمان این ضعف های بینایی هستند اما دارای قرنیه نازک می باشد بهتر است به سراغ روش عمل پی ار کی چشم بروند. زیرا این عمل جراحی از تغییر سایز قرنیه جلوگیری می کند.

✅کاهش احتمال ضخیم شدن قرنیه : همان طور که گفته شدن عمل PRK  چشم از تغییر سایز قرنیه جلوگیری می کند و منجر به ضخیم شدن یا نازک شدن قرنیه نمی شود.

✅عمق نفوذ لیزر prk کمتر از عمل لیزیک می باشد : برای درمان نزدیک بینی و دوربینی و استگماتیسم بهتر است از روش پی ار کی استفاده نمایید زیرا نسبت به عمل لیزیک لیزر نفوذ کمتری به داخل چشم دارد و این عمل موجب رخ دادن مزیت ها و جلوگیری از عوارض پس از عمل می کند.

✅بدون خطر و عوارض : این عمل جراحی عوارض خاصی ندارد و همچنین بروز عوارض برداشتن فلپ قرنیه در عمل پی ار کی چشم وجود ندارد.

معایب عمل پی ار کی چشم

همان طور که در بالا مزایای عمل پی آر کی چشم گفته شد بهتر است معایب این عمل را نیز بدانید و در نظر بگیرد. اما برای اطلاعات بهتر و انتخاب بهترین روش برای درمان ضعف های چشمی بهتر است به چشم پزشک مراجعه نمایید و تحت معاینه قرار بگیرید. همچنین بهتر است بدانید برخی معایب عمل پی آر کی چشم منجر به محبوبیت عمل لیزیک شده است اما باید توجه داشت که با تشخیص پزشک کدام عمل جراحی و راه درمانی برای شما مناسب تر است.

❎دوره نقاهت بیشتر : این عمل جراحی دوره نقاهت طولانی دارد و ممکن است تا بهبودی زمان ببرد و همچنین مدت زمان دوره نقاهت عمل لیزیک کمتر از عمل جراحی پی ار کی چشم می باشد.

❎طی شدن زمان طولانی برای بهبودی کامل : پس از عمل پی ار کی زمان زیادی طول می کشد که فرد بهبود کامل یابد و تمامی جراحت های چشم آن کاملا از بین برود.

❎داشتن خطر بیشتر عفونت و التهاب و زخم بعد از جراحی : در انجام عمل prk چشم کاملا باید مراقبت کنید و پس از عمل جراحی تحت مراقبت پزشک قرار بگیرید. در غیر این صورت ممکن است التهابات و زخم های چشم عقونت نماید.

❎داشتن بیشتر درد و ناراحتی چشم : ناراحتی چشم در بهبود اولیه و دوره نقاهت عمل پی ار کی جشم بیشتر از عمل لیزیک و لازک می باشد. بنابراین برای اطلاع بیشتر از مراقبت های پس از عمل جراحی prk با پزشک خود صحبت نمایید و همچنین در مورد انتخاب بهترین روش عمل برای رفع ضعف چشم با چشم پزشکتان مشورت کنید.

عمل پی ار کی چشم

پیش از انجام عمل جراحی پی ار کی

اگر تابحال عمل جراحی نداشته اید بهتر است بدانید قبل از انجام عمل جراحی باید مجمموعه اعمالی را انجام دهید. برای بهیودی کامل و داشتن عمل جراحی بهتر باید پیش از عمل جراحی پی ار کی چشم آزمایشات و مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه به برخی از کارهایی که لازم است قبل از عمل پی ار کی چشم انجام شود می پردازیم.

  • تحت مراقبت و مراجعه چشم پزشک باشید
  • در صورت تجویز دارو و قطره به صورت مرتب استفاده نمایید
  • تست ها و آزمایشات تجویز شده توسط چشم پزشک را انجام دهید
  • دو هفته پیش از عمل از لنز های چشمی استفاده نکنید
  • شب قبل از عمل به چشم هایتان فشار نیاورید
  • از محل کارتان به مدت 2 هفته مرخصی بگیرید

مراحل انجام عمل پی ار کی چشم

بعد از انجام مراحل قبل از عمل پی ار کی چشم بهتر است به بررسی مراحل انجام پی ار کی چشم بپردازید. عمل PRK چشم عمل جراحی خیلی سختی نمی باشد و پس از انجام این عمل به مرور شاهد بهبود دید چشم هایتان می باشید. بنابراین نگران نباشید و با مراجعه به بهترین چشم پزشک تهران و یا بهترین پزشک جراح شهر خودتان برای مثال بهترین چشم پزشک اصفهان یا بهترین چشم پزشک مشهد از انجام این عمل نگران نباشید.

  • عمل جراحی پی ار کی چشم یک عمل سرپایی می باشد
  • بیمار در حین انجام عمل پی ار کی چشم هوشیار است و نیاز به بیهوشی نیست
  • معمولا انجام این عمل 15 دقیقه زمان می برد
  • بیمار داروی خوراکی آرامبخش به تجویز و تشخیص پزشک مصرف می کند
  • قطره بی حسی داخل چشم ها برای بی حس شدن و انجام بدون درد عمل ریخته می شود
  • وسیله ای به نام اسکولوم بر روی چشم ها برای باز نگه داشتن چشم ها قرار می گیرد
  • لیزر اگزایمر بر روی چشم ها قرار می گیرد
  • جراح مقادیر لازم را از روی قرنیه برمیدارد
  • در صورت وجود احساس درد غیر قابل تحمل و ناراحتی در بیمار جراح لیزر را خاموش می کند
  • عمل پی ار کی چشم به صورت جداگانه بر روی هر چشم انجام می شود هر چشم 5 دقیقه زمان می برد
  • در انتها جراح با لنز تماسی چشم ها را پانسمان می کند
  • پس از طی مدتی و در صورت رشد مجدد سلول های اپیتلیوم پانسمان برداشته می شود

عمل پی ار کی چشم

پس از انجام عمل پی ار کی چشم

همان طور که پیش از انجام عمل پی ار کی چشم مجموعه کار ها . مراقبت هایی صورت می گرفت برای بهیودی هر چه سریعتر و بدون عوارض باید مراقب ها و نگهداری هایی بعد از انجام عمل PRK چشم انجام شود. بنابراین در صورت عدم مراقبت از چشم ها ممکن است چشم ها آزرده شوند و بهبود کامل صورت نگیرد.

  1. بعد از عمل جراحی به یک همراه نیاز خواهید داشت
  2. در هنگام راه رفتن بهتر است یک نفر به شما کمک کند
  3. به استراحت و چرت زدن بپیدازید و کمی بخوابید
  4. نباید از چشم های خود زیاد کار بکشید
  5. از دیدن تلویزیون و خواندن کتاب خودداری نمایید
  6. مرتب از قطره های چشمی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید
  7. در صورت داشتن درد و ناراحتی در چشم ها از مسکن ها استفاده نمایید
  8. به مدت یک الی دو هفته دید واضحی نخواهید داشت و باید مراقب باشید
  9. داشتن کمی درد طبیعی است ولی در صورت داشتن درد غیر قابل تحمل سریعا به پزشک مراجعه کنید
  10. در صورت استفاده از حمام یک وسیله بر روی چشم ها قرار دهید
  11. از ورود آب و شامپو و مواد شوینده به چشم جلوگیری نمایید
  12. در صورت خروج از منزل حتما از عینک آفتابی و یا عینک محافظ استفاده نمایید
  13. از ورود گرد و غبار به داخل چشم ها جلوگیری کنید
  14. به هیچ عنوان در زمان طولانی به تلفن همراه و صفحه کامپیوتر نگاه نکنید
  15. در هنگام خواب نیز بهتر است از چشم بند استفاده نمایید

برای بهبودی و کامل و سربع حتما موارد بالا را رعایت نمایید.

یهترین چشم پزشک برای انجام عمل پی ار کی چشم

مهم ترین عامل برای داشتن یک عمل جراحی خوب داشتن یک جراح چشم پزشک خوب می باشد. لازم به ذکر است که چشم پزشک جراح تاثیر بسیار زیادی در بهبود کامل بیمار دارد. تشخیص و تجویز چشم پزشک و قابلیت جراح بسیار مورد اهمیت است. بنابراین چشم پزشکی را انتخاب نمایید که بهترین راه درمان را تجویز می کند و در انجام عمل پی ار کی چشم تجربه بالایی دارد. همچنین تشخیص درست نیز بسیار در درمان اهمیت دارد.

بنابراین پیش از مراجعه به چشم پزشک تحقیقات کنید و بهترین چشم پزشک جراح را انتخاب نمایید. چشم پزشکی که در درمان انواع بیماری های چشمی حاذق باشد و از بهترین روش ها و دستگاه ها برای درمان استفاده نماید. جراحی که عمل پی ار کی چشم لیزیک و همچنین لیزیک مجدد چشم را بسیار زیاد انجام داده باشد و کاملا مسلط باشد.

دکتر جزایری فوق تخضض چشم و درمان هر نوع بیماری چشمی تجربه بسیار زیادی در انجام عمل پی ارکی و عمل لیزیک و لازک دارد. بنابراین با مراجعه به دکتر جزایری دیگر نگران درمان ضعف چشم خود نباشید. دکتر جزایری با ارائه بهترین راه حل ها برای درمان بیماری های چشمی به بهترین شکل چشم های شما را درمان می کند. برای دریافت نوبت و ویزیت دکتر جزایری با مطب دکتر جزایری تماس حاصل نمایید.

عمل پی ار کی

هزینه عمل جراحی پی ار کی چشم

لازم به ذکر است هزینه عمل پی ار کی چشم به عوامل متعددی بستگی دارد اما برای اطلاع دقیق از هزینه عمل PRK چشم و هزینه عمل لیزیک چشم می توانید با مطب دکتر جزایری تماس حاصل نمایید و برای معاینه مراجعه کنید. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه عمل پی ار کی چشم می پردازیم.

جراح یا چشم پزشک : یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه جراحی پی ارکی چشم جراح یا چشم پزشک می باشد زیرا دستمزد جراحان با توجه به سابقه و مدرک آن ها متفاوت است. بنابراین برای اطلاع دقیق از هزینه دستمزد پزشک جراح با آن تماس حاصل نمایید.

موقعیت جغرافیایی : موقعیت جغرافیایی بر روی هزینه عمل پی ار کی چشم موثر است زیرا هزینه جراحی در شهر های کوچک کمتر از شهر های بزرگ است.

نوع بیمارستان یا کلینیک : خصوصی بودن یا عمومی بودن کلینیک یا بیمارستان محل انجام عمل جراحی prk بر روی هزینه عمل پی آر کی تاثیر گذار است

بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه یا قیمت عمل جراحی پی ار کی با مطب دکتر جزایری تماس بگیرید

مزایای عمل پی جراحی پی ار کی چیست؟

با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت عمل پی آرکی چشم مزیت های بسیار این عمل موجب متداول بودن این جراحی در حال حاضر شده است. 1. نفوذ نور لیزر در عمق کمتر 2. جراحی در صورت نازک بودن قرنیه 3. عوارض کمتر

بهترین فوق تخصص عمل پی ار کی کیست؟

دکتر جزایری فوق تخضض چشم و درمان هر نوع بیماری چشمی تجربه بسیار زیادی در انجام عمل پی ارکی و عمل لیزیک و لازک دارد. بنابراین با مراجعه به دکتر جزایری دیگر نگران درمان ضعف چشم خود نباشید. دکتر جزایری با ارائه بهترین راه حل ها برای درمان بیماری های چشمی به بهترین شکل چشم های شما را درمان می کند. برای دریافت نوبت و ویزیت دکتر جزایری با مطب دکتر جزایری تماس حاصل نمایید.

مهمترین تفاوت عمل پی ار کی با عمل لیزیک چیست؟

مهمترین تفاوت عمل لیزیک چشم با عمل پی ار کی در دوره نقاهت آن می باشد. دوره نقاهت عمل پی ارکی بیشتر از عمل لیزیک می باشد.

2.7/5 - (53 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.