فواید عمل لازک چشم

عمل لازک چشم

بدیهی است که لازم است پیش از توضیحات درباره فواید و نواقص و … هر عنوانی کمی درباره اصل مطلب همان موضوع توضیح داد و تابع همین امر بدیهی ، لازم است پیش از توضیح درباره فواید عمل لازک چشم اندکی مطلب از خود عمل لازک و نحوه اعمال آن و چگونگی انجام آن آورده شود و سپس به فواید عمل لازک چشم پرداخته شود. عمل لازک یکی از دیگر عمل هایی است که برای رفع عیوب انکساری چشم همه ساله برای افراد تجویز می شود و در راستای آن نیز همه ساله مورد استقبال افراد قرار گرفته است.این عمل به دلیل برخی تمایز هایی که با عمل لیزیک دارد گاهی بیش از عمل لیزیک انتخاب افراد نزدیک بین ، دور بین و آستیگمات است. برخی از مواردی که باعث ترجیح دادن لازک به نسبت عمل لیزیک چشم است عبارتند از : امکان جراحی مجدد ، کم‌تر بودن ریسک خطر برای قرنیه چشم ها و … که در ادامه به طور کامل و مفصل به تمام آن موارد خواهیم پرداخت.برخی معتقد اند عمل پی آر کی و لیزیک ادغام شده و عمل لازک را ساخته اند.

عمل لازک چگونه انجام می شود ؟

در پاسخ این سوال باید از ابتدای راه و از تجویز پزشک آغاز کنیم و در مرحله بعد برسیم به خود جراحی. ابتدا چشم هارا بی حس کرده و سپس برشی دایره وار در اپیتلیوم قرنیه ایجاد می کنند که این برش دایره وار امروزه با استفاده از تیغه ای به نام  تریفین انجام می گیرد. محلولی را وارد چشم کرده که به دلیل تخصصی بودن توضیح کامل آن در این مجال نمی گنجد و در مرحله بعد با لیزر اگزایمر همانند لیزیک تغییرات لازم بر چشم اعمال می گردد و پس از آن نیز سطوح برداشته شده و برش زده شده به جای خود باز می گردند. این عمل نیز از آن دست عمل هایی است که درد آن چنانی نداشته و فرد قادر به تحمل آن است و با استفاده از مسکن های تجویز شده تقریبا می توان به بی دردی مطلق نیز رسید.

 

فواید عمل لازک چشم

 

حال زمان آن رسیده است که کمی درباره فواید عمل لازک چشم مطلب آوریم :

فواید عمل لازک چشم

بهتر است پیش از ذکر فواید عمل لازک چشم از مهم ترین و بزرگ‌ترین فایده عمل های عیوب انکساری چشم نام ببریم که حذف دائمی عینک است. برای افرادی که هر لحظه و هر زمان و در هر مکانی نیازمند به همراه داشتن عینک هستند ، حذف آن از زندگی یکی از لذت بخش ترین رهایی هایی است که می توانند آن را تجربه کنند چرا که در بسیاری از مکان ها نظیر استخر و سالن ورزش های رزمی و … امکان استفاده از آن نیست و در صورت عدم وجودش نیز فرد جایی را نمی بیند ، پس دیدن آن هم بدون عینک بهترین تحفه و هدیه و ارمغان برای آن هاست.

در کنار این فایده ، تعداد بسیاری دیگر از فواید عمل لازک چشم نیز در اینجا ذکر و آورده می شود مزایا و فواید عمل لازک چشم :

  1. سرعت بالای انجام عمل و وقت گیر نبودن آن
  2. کم ریسک بودن و کم خطر بودن به نسبت دیگر عمل های رفع عیوب انکساری چشم
  3. کم‌تر شدن امکان ابتلا به خشکی چشم پس از عمل لازک چشم به نسبت دیگر عمل های رفع عیوب انکساری چشم
  4. در آن مشکلی برای قرنیه چشم پیش نخواهد آمد
  5. در صورت بروز خطا و اشتباه در هنگام عمل امکان اعمال دیگر عمل ها بر چشم عمل شده نیز وجود دارد ، بر خلاف دیگر عمل های رفع عیوب انکساری چشم
  6. عوارض کمتر به نسبت دیگر عمل های رفع عیوب انکساری چشم
  7. توانایی رفع مشکلات نزدیک بینی چشم ، دوربینی چشم ، آستیگماتیسم را داراست و این وسیع بودن دایره توانایی های این عمل را نشان می دهد
  8. کم بودن احساس درد پس از عمل جراحی و با استفاده از مسکن های تجویز شده از بین رفتن مطلق درد
  9. هزینه آن برای عموم جامعه قابل پرداخت است و نجومی و نا متعارف نیست

 

دو مسئله دیگر که نیاز است در اینجا به آن ها پرداخته شود عبارت اند از :

  • سن مناسب برای اقدام به جراحی لازک چشم و دیگر عمل های رفع عیوب انکساری چشم
  • شماره چشم مورد نیاز برای اقدام به لازک و دیگر عمل های رفع عیوب انکساری چشم

سن مناسب برای انجام و برخورداری از فواید عمل لازک چشم

به طور معمول و بدون در نظر گرفتن استثنا های موجود در جهان هستی ، این سن به یک سال پس از سن ثابت شدن شماره چشم اطلاق می شود. سن ثابت شدن شماره چشم نیز از 18سال آغاز شده و تا 25 سال نیز برای برخی از افراد به طول انجامیده است ولی به طور کل می توان بازه زمانی 18 سال تا 25 سال را برای سن ثابت شدن شماره چشم در نظر گرفت که فرد به فرد به دلیل شرایط و ژنتیک ، متفاوت است. اعلام سن دقیق ثابت شدن شماره چشم و سن مناسب برای عمل جراحی لازک بر عهده پزشک و متخصص مربوطه و یا اپتومتریست است.

 

شماره چشم مناسب برای عمل لازک چشم

شماره چشم فردی که قصد به اقدام عمل های رفع عیوب انکساری نظیر لازک ، لیزیک ، آستیگمات و … دارند حتما باید به مقدار مشخصی از دیوپتر رسیده و سپس برای انجام آن اقدام کنند. (دیوپتر واحد اندازه گیری عیوب انکساری چشم می باشد درست مانند سانتی‌متر برای طول و گرم برای جرم و …) برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از پزشک خود مشورت بگیرید و پس از آن مشاهده بفرمایید که آیا شماره چشم شما حداقل و یا حداکثر شماره چشم مورد نیاز برای عمل لازک هست و یا خیر و آیا می توانید به انجام آن اقدام فرمایید یا خیر. لازم به ذکر است که بهتر است پس از جراحی با مشاهده هر مسئله غیر طبیعی و غیر عادی پیش از هر اقدامی به پزشک معالج مراجعه کرده و سپس دست بر اقدامی زده شود چرا که خود درمانی و استفاده از دارو های بدون تجویز پزشک عوارضی جبران ناپذیر در پی دارند.

 

امید است که این مقاله اطلاعات مورد نیاز شما و آنچه را که به جست و جوی آن پرداخته و بر آمده بودید را در اختیارتان قرار داده باشد ، بر قرار باشید.

آیا پس از عمل لازک دیگر نیازی به استفاده از عینک نیست ؟

خیر .
به طور معمول نیاز فرد به عینک به طور کامل قطع می گردد مگر در صورت بروز اختلالی دیگر در چشم که در آن زمان فرد می تواند گاهی از عینک نیز استفاده کند ، منعی وجود ندارد .

آیا طول انجام عمل لازک زیاد است و فرد مدت زیادی در اتاق عمل می ماند ؟

خیر ، این عمل از آن دست عمل های سرپایی است که به طور کل حدود بیست دقیقه از وقت افراد را اشغال می کند و به عبارتی هر چشم تنها ده دقیقه زمان می برد .

اهمیت سن مناسب در جراحی لازک چیست ؟

اگر فرد قصد دارد بالا ترین میزان استفاده و رضایت را از عمل داشته باشد بهتر از ک سال پس از ثبات شماره چشم به عمل جراحی ادقما نماید چرا که پیش از آن امکان بازگشت ضعف بینایی و پس از آن امکان بروز آب مروارید وجود دارد .

4.6/5 - (168 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.